با آغاز فصل گرما طبیعی است که خانم‌ها به دنبال انتخاب پارچه تابستانی برای مانتو باشند. به طوری که دوخت پوشش خنک تابستانی را به خیاطی ماهر سپرده و یا اقدام به خرید مانتوی آماده می‌کنند. در هر دو حالت چنانچه شما مناسب ترین پارچه تابستانی برای مانتو را بشناسید انتخابی بهتر خواهید داشت و در روزهای گرم تیر و مرداد از هوای داغ کلافه نخواهید شد.

بدون شک فرا رسیدن فصل تابستان برای بسیاری از افراد خصوصاً خانم‌ها که قرار است لباس بیشتری به پوشند کمی عذاب‌آور می‌باشد. اما به طور حتم انتخاب پارچه‌های مناسب برای فصول گرم به شما کمک می‌کند که راحت‌تر فصل تابستان را سپری کنید. بهترین پارچه برای دوخت مانتو تابستانی پارچه‌هایی است که دمای بدن را بالا برده و به گونه‌ای است که هوا به راحتی در آن جریان دارد. با این حال ما سعی کردیم در ادامه به شما کمک کنیم تا مناسب ترین پارچه تابستانی برای مانتو را بشناسید.

انتخاب پارچه نخ پنبه

یکی از بهترین پارچه‌ها برای دوخت لباس تابستانی به خصوص مانتو، پارچه‌های نخ پنبه بوده که در انواع کیفیت‌های مختلفی موجود می‌باشد. بهترین انتخاب برای مانتو تابستانی با پارچه نخی به سبکی بوده که گرما را قابل تحمل تر کرده زیرا الیافی دارد که فوق‌العاده تنفس پذیر می‌باشد. همچنین با وجود نرم و سبک بودن کاملاً نازک است و در حالی که بافت مستحکمی دارد. اما مهم‌ترین عیب این پارچه‌ها این بوده که زود چروک شده و در بسیاری از مواقع آبرفت دارد.

کتان بهترین گزینه برای فصول گرم

یکی از قدیمی ترین و سنتی ترین پارچه‌ها در صنعت نساجی، پارچه کتان بوده که دارای الیاف نخ طبیعی می باشد. این الیاف خنک ترین نوع پارچه برای تابستان بوده به طوری که امکان گردش هوا را به وجود آورده و در نهایت دمای بدن را متعادل می‌کند. از طرفی لازم است بدانید پارچه‌های کتان با الیاف طبیعی ضد حساسیت هستند از این رو افرادی که دارای پوست‌های حساس می‌باشند بهتر است به دنبال انتخاب پارچه کتان برای دوخت مانتو و یا دیگر لباس‌ها بروند. سبکی و خنکی که پارچه‌ کتان دارد بسیار خوشایند خواهد بود به طوری که حتی بعد از تعرق زیاد نیز این پارچه به بدن نمی‌چسبد.

انتخاب مانتو با پارچه ابریشمی

پارچه‌های ابریشمی که از جمله پارچه‌های لوکس و باکیفیت می‌باشند گزینه‌ای دیگر برای پارچه تابستانی برای مانتو بوده به طوری که اگر بخواهید لباس ‌شیک و البته خنکی داشته باشید بهتر است به دنبال پارچه ابریشمی بروید. این پارچه به طور کلی وزن کمی داشته با این وجود شما می‌توانید پارچه کرپ که میزان بالایی ابریشم داشته باشد را برای تابستان انتخاب کنید.

پارچه ریون برای مانتو تابستانی

و اما دیگر پارچه تابستانی برای مانتو پارچه ریون بوده که از الیاف طبیعی پنبه و الیاف مصنوعی سلولز تهیه می‌شود. این پارچه به طور کلی گزینه مناسبی به جای پارچه‌های ابریشم بوده و از آن جایی که بسیار نازک است و بافت سبکی دارد به بدن نمی‌چسبد و حس خوبی را به شما می‌دهد. همچنین باید گفت از نظر قیمت نیز در سطح پایین‌تری قرار دارد. پارچه لطیف ریون برای دوخت انواع شومیز و مانتو تابستانی مناسب است و در صورتی که با دمای پایین شسته شود آسیبی جدی نمی‌بیند.

انتخاب پارچه چروک شیرشکری

یکی دیگر از انواع پارچه‌های مناسب تابستانی پارچه چروک شیرشکری بوده که شاید تاکنون اسم آن را نشنیده باشید اما مطمئن باشید که لباس‌های مختلفی را از این پارچه دیده و حتی استفاده کرده‌اید. این پارچه نرمی و سبکی خاصی دارد و طرح راه راه چروکی داشته به طوری که تار و پود آن به خودی خود حالت چروک دارد. این نوع پارچه بسیار خنک و بادوام است و بر اثر شستشوی مکرر نیز حالت خود را از دست نمی‌دهد.

معمولاً پارچه شیرشکری برای پوشش‌های لوکس زنانه در حال حاضر بسیار پرطرفدار بوده و حتی می‌توانید انواع مانتوهای خنک مجلسی را نیز با این پارچه بدوزید.

انتخاب پارچه شمبری

انتخاب دیگری که برای پارچه مانتو تابستانی دارید پارچه‌های شمبری بوده که ظاهری مانند جین دارد و برای آن دسته از افرادی که به دنبال انتخاب لباس‌های جین می‌باشند گزینه ایده آل برای فصل گرما است. این پارچه‌ها یا ۱۰۰% نخ پنبه بوده و یا ترکیبی از الیاف کتان با پلی استر می‌باشد که در طیف رنگی آبی موجود است.

سخن پایانی

انتخاب پارچه تابستانی برای مانتو بدون شک باید به گونه‌ای باشد که این پارچه‌ها دارای الیاف طبیعی و بافت باز بوده زیرا این سوراخ‌ها می‌تواند به عبور هوا کمک کرده و در نهایت خنکای مطبوعی برای شما داشته باشد. در کنار این موارد در نهایت می‌توانید از رنگ‌های جذاب چون آبی، سبز، قرمز و زرد نیز استفاده کرده و خوش‌پوش‌تر از همیشه به نظر برسید.

منبع: https://chnur.ir